2012. júl. 29.

Vihar előtti peca / Vor dem Gewittersturm

Megismertem egy helybéli kajakos horgászt, Gábort. Kiderült ugyan olyan Tarpon 120 van neki,mint nekem csak az övé piros. /könnyebb észre venni/ Megbeszéltünk egy közös pecát és kimentünk az egyik közeli holtágra.

Habe ein Angler kennengelernt der genauso einen Kajak hat wie ich Tarpon 120 nur in Rot. Ist ein bisschen auffällig. Haben ein gemeinsamen Angeltag abgemacht und sind an einen Toten arm von Theiß gefahren.

Nem épp a reggeli órában mentünk ki, olyan d.e. fél 12 lehetett. /nem igen szeretem ezt az időpontot/A nap tűzött és igen meleg volt. Gyors pakolás után kihasználtuk a kajak előnyeit és belógattuk a lábunkat. Én szeretek kiülni a szélére.

War nicht gerade Morgen stunde gewesen ca. 11:30. /ich persönlich mag dieser Zeit nicht/ Sonne hat gestrahlt  und richtig heiss gewesen  ca 35 Grad. Nach schnellen zusammenpacken konnten wir die vorteile des Kajaks nutzen. Beine ins wasser rein oder seitlich sitzen damit alle beide ins wasser kommen.

Gábor pár dobás után akasztott egy kis csukát Fine -S csalira. Nagyon megszerette ezt a módszert.Igaz beszélgető társa is akadt akit nem igen lehetett lerázni. Ez a kajak átka...

Gábor hat nach paar würfen ein kleine Hecht gefangen mit Fine-S köder.Er mag dieser köder und Methode. Nachteil dess Kajaks dass die leute magisch anzieht.
 
Én is próbáltam mindent ,de nem igen akart összejönni. Egy kis törpét sikerült kierőltetni. Hosszas csend és keresgélés után találtunk egy helyet ahol rabolt a balin. Pár ütést tudtunk csak kicsikarni. Lehet nem éhesek annyira...

Ich habe auch alles versucht aber wollte einfach nicht klappen. Ein kleinwels konnte ich fangen dann nach langen zeit ohne biss und suche konnten wir eine Stelle finden wo paar Rapfen die kleinfische geärgert haben. Dort konnten wir 2-3 bisse erreichen aber keins gefangen.

Sajnos az idő telt így Gábornak mennie kellett a családjához.Míg pakolta a cuccát akasztottam egy törpét,jó tenyeres. Gábor még viccelődött,hogy elmegy és majd fogdosom a halakat...nem akarok arra utalni,hanem mind inkább a megfelelő időre és későbbi viharra.Jó volt együtt pecázni...még lesz folytatás...

Nach gewisse zeit mußte Gábor zu seine familie und während bei zusammenpacken habe ein kleinwels gefangen. Gábor hat noch Spaß gemacht dass ich fische fangen werde wenn er weggeht ...
wollte nicht sagen aber ich denke dass die aufkommende Gewitter und die richtige zeit eine wichtige rolle gespielt hat. Hat aber spass gemacht mit Ihm zu angeln und wird sicher noch gelegenheit geben.

Nos tényleg fogtam egy kis csukát majd pásztázva a terepet folyamatos rablásra figyeltem fel. Dobótávra eveztem majd leengedtem a súlyt mert nem akartam,hogy az enyhe szél továbbtoljon a helyről. Első dobás és már le is szedte a balin a víztetőről.Olyan 35cm-es forma.  Ment a következő dobás és a húzottat ütötte meg,ez nem lett meg.

Als Gábor wegfuhr konnte ich ein kleine Hecht fangen. Danach bin ich auf eine Stelle aufmerksam geworden wo die Rapfen angefangen haben die kleinfische zu fressen. Bin in wurfeite mit mein Kajak und habe den Anker runter gelassen damit mich das Wind nicht weitertreibt. Erster wurf und als dass Köder aufs wasser fiehl schon hat ein Rapfen den Köder geschnapt. ca 35cm. Zweiter wurf und beim ziehen habe ich ein schlag gekriegt aber nur fehlbiss.

Most jól jött a casting gyorsasága,hogy mikor betekerem,hátra lendítem és már mehet a dobás. Egy újabb dobás és szinte kirepült a balin a vízből amikor leütötte. Míg a rablások tartottak ez olyan 15perc volt 9db balint sikerült kifognom. Legnagyobb egy 58cm-es voltés sok mellé vágást tudtam elkönyvelni.
 Sajnos sokan voltak a vízen így a peca is korlátozódott. Én vonzom a h.....et, majdnem úgy volt,hogy beledobom őket a vízbe mikor előttem elhaladva elzavarták a balinokat... de eszembe jutott feleségem szavai,hogy csillapítsam indulataim. /Lehet vissza kellene mennem K1 edzeni :D/

Jetzt konnte ich die vorteile des Casting nutzen dass ich schnele würfe machen konnte. Beim nächsten wurf sprang der Rapfen aus wasser als dem köder schnapte. Es dauerte ca 15min und konnte in dem zeitraum 9Stk. fangen. Größte war 58cm. Sehr fiele fehlbisse hatte ich noch.
Leider waren sehr viele auf wasser mit Boote unterwegs und leider haben die Rapfen auch verjagt.
A nagy forgalom teljesen tönkre vágta a pecát. Sajnos javarészt hétvégén érek rá pecázni így nincs nagy esélyem a nyugis pillanatokra, dobálni meg oda megy az ember ahol épp eszik. Indulok is haza mert rendesen gyülekeznek a felhők és a család is vár.

Leider habe ich nur am Wochenende zeit zum angeln und dadurch muß ich die menge akzeptieren. Werde auch langsam losgehen weil die Wolken ziehn sich immer näher.
Száz szónak is egy a vége itt vannak a képek,sajnos nem sok mert rosszalkodik a kompaktom:

Rede nicht so viel hier sind paar Bilder,leider macht die kleine maschine jetzt komische sachen /muß mal ein neues kaufen/














I Love Casting... /persze a családom után :D/

Üdv.
Gruß
Csaba

0 megjegyzés: