2011. dec. 9.

Nov. 4. /korábbi bejegyzés/

Második pecám a Dunán!

Zweite mal an der Donau,

Nyáron volt szerencsém eljutnom a Dunára és nem kevés sikerrel zárni a napot. Még akkor megfogadtam,hogy ide vissza fogok nézni. Szerencsére jó barátom Sztahovits Peti felhívott egyik nap,hogy nyélbe üthetünk egy közös pecát...2011.11.04.
Főszereplők: Sztahovits Peti , László Bálint, Fátyol Csaba és a Duna.

In Sommer war ich schon an der Donau und mit sehr guten Fang abgeschlossen. Damals habe ich gesagt dass ich zurückkehre.  Zum glück hat mein Kumpel Peter Sztahovits eines Tages angerufen ob ich lußt hätte am 14.11.2011.
Hauptdarsteller: Péter Sztahovits, Bálint László, Csaba Fátyol und der Donau.

Hajnali 03:00h -ra mentem Bálint kollégámért mivel még hosszú út állt előttünk közel 250km. Autót tele raktuk felszereléssel biztos ott legyen minden. Indulás 03:30h.Taktikai megbeszélés és bizakodva morzsoltuk a távot. Érkezésünk ca 06:45h kor már vizen voltunk Petivel.

Früh um 03:00Uhr sind wir losgefahren. Vor uns stehen 250km. Auto haben wir folgepackt. Zwischendurch haben wir den Taktik besprochen. ca um 06:45 Uhr waren mit Peter am Wasser.

Első terepen süllőre-kősüllőre kezdtünk el vadászni. Peti helyismerete sokat segített, hétköznap ellenére igen sokan voltak kint horgászni. Bálint kezdte a halfogást és folytatta is. Apró Navis csalira jött meglepő narancssárga színűre. Én megúsztam pár rávágással meg 3db keszeggel amit kis gumival akasztottam. Sajnos Peti a munka miatt távozott elég hamar így magunk próbáltuk feltérképezni elmondása szerint a terepet.

Wir haben vorgenomen Zandern zu ärgern. Peter hat sehr guten Ortskenntniss. Hat auch viel geholfen. Mit dem Zanderfang hat Bálint begonnen. Kamen auf Nevis Köder /Orangenfarbe/. Ich hatte nur 3 Bisse und 3 Weissfisch mit Gumi gefangen. Leider konnte Peter wegen viel arbeit nicht mit uns angeln.

Bálint igen csak belehúzott míg én csak egy két rávágást könyvelhettem el és egy csalivesztést ami vélhetően csuka volt. DS-re váltva egy szép kapást követően rövid fárasztás után lelépett a jelentkező,sajnos. Ezt követően semmi...majd újra twister és gumihal került fel és sikerült is elcsípnem pár halat:

Neue Stelle konnte Bálint sehr viele Fische landen. Ich hatte nur zwei bisse und eine nahm mein Köder mit./sicher ein Hecht/ Danach wechselte ich auf DS. Kurz nach einwurf  kam ein starker Biss, kurzes Drill und weg war der Fisch. Habe wider auf Twister gewechselt und kamen:

Peti mikor visszajött még megpróbáltunk pár halat fogni de gyorsan rájöttünk,hogy jobb ha az élőre megyünk. Megnéztünk pár helyet hátha tudunk süllőt fogni,sajnos nem mutatták meg magukat majd Petinek támadt egy ötlete,hogy próbáljunk rá a csukára. Meg kell hagyni nem volt rossz ötlet,mint később az 1-1,5 órában kiderült. Nagyon jó terepen álltunk meg. Petinek sikerült is egyet horogra csalni LC Shaker csalival:

Als Peter zurück kam probierten wir noch paar Fische zu landen aber ohne erfolg. Peter hatte eine Idee wenn Zander nicht essen dann suchen wir Hechte. Kann nur sagen war kein schlechtes Idee. ca 1-1,5 Stunden blieb noch zum angeln. Peter mit LC Shaker Köder:

Mi is próbálkoztunk majd egyszer csak egy erőteljes rávágást éreztem /5" mann's twister 15g fej/ és ezt követően elkezdődött a fárasztás.Volt egy rövid izgalom is benne mikor ki akartuk emelni hirtelen megfordult és kirohanásában rácsavarta a főzsinórt a motor csavarjára. 82cm -es csuka /farokkal/

Wir haben auch versucht... ich hatte ein sehr starken ruck bekommen auf mein Twister 5" + 15g jig. Nach kurzem Drill konnte ich ein 82-er Hecht landen.

Segítőkész Peti

Peter hat geholfen

Persze C&R még ha elvérzek is

C&R

Ezt követően másik helyen újból Peti remekelt egy közel 55cm-es példánnyal
Nekem ezeket sikerült még horogra csalnom 68cm, 60cm, 57cm, :

Wir suchten noch andere Stellen...Peter hat wider mit dem fangen angefangen 55-er
Für mich gab noch ein 68-er,60-er,57-er,:

Összegzés:
Ismét egy jó pecán vehettem részt Peti és Bálint barátaim kíséretében. Sajnos Peti a munka miatt nem sokat volt velünk... húú az a P&M bot, Peti kell nekem is egy olyan . Bálint szépen fogdosta a süllőket /ca 10db ha jól emlékszem/ én sajnos nem sok süllőt fogtam,de csukából bepótoltam. Rá kellett döbbennünk,hogy /nem bennünk van a baj /ez a víz fantasztikus. Tele van élménnyel és meglepetéssel.
Be kell vallanom számomra a Duna csodálatos víznek számít ami szerintem még sok meglepetést tartogat.

Fazit:
Konnte wieder gut angeln mit freund Peter und Bálint. Leider konnte Peter wegen arbeit nicht viel mit uns sein...die P&M Rute von Peter...muß ich haben. Bálint hat sehr schön gefangen ca 10Stk. Zander. Ich selber hatte nicht viel Zander aber schöne Hechte gefangen. Wir haben festgestellt dass dieser Gewässer ganz anders sind wie zu Hause. Ich muß ehrlich sagen der Donau ist sehr schön und hat viel in sich.

Nagyon szépen köszönöm Petinek és Bálintnak ezt a Pecát! Soha rosszabbat

Vielen Dank an Peter und Bálint.