2012. jan. 17.

Daiwa Orsó / Rollen



Van két orsóm ami nagyon jó munkát végeztek már lassan 2 éve.

Habe zwei Rollen die ich seit 2 Jahren benutze.

Daiwa Infinity Q Zaion 3000
Daiwa Certate 2500

Nos ezek az orsók ha újonnan szeretnénk megvenni igen borsos összeget kellene kifizetni értük. Hova sorolnám őket...számomra ezeknél jobb orsó nem kell. A felső kategóriát nem említem. Igaz ezekhez is elég jutányos áron jutottam hozzá sok böngészés után.

Die Rollen sind nicht gerade bilig. Wohin würde ich die Kategorisieren...würde sagen besseren brauch ich nicht. Wenn man lange sucht kann neues oder kaum gebrauchten in sehr guten zustand für wenig Geld kaufen.

Daiwa Infinity Q Zaion 3000:



 A japán mérnökök nagyfokú szakértelme, az új technikai vívmányok alkalmazása, és a teszthorgászok áldozatos munkája teszi lehetővé számunkra, hogy egy tökéletes pergető orsót foghassunk kezünkbe. Az orsó visszafogottan elegáns, grafitszürkére fényezett, ami olyan műszaki megoldásokat tartalmaz, amely eddig elképzelhetetlen volt. A teljesen vízálló Zaion orsóházban az 5 acél golyóscsapágy és 4 „CRBB” golyóscsapágy (+1 tűgörgős nyakcsapágy) olyan sima futást eredményez, amely eddig csak álom volt. A hajtókart megforgatva és magára hagyva még 20-szor fordul körbe, amely kiemelkedőnek számít. Ebben közrejátszik az úgynevezett Airball, mely annyit jelent, hogy a felkapókar nem tömör acél, hanem egy acélcső. Ez rendkívüli tartást ad, mégis hihetetlen könnyűvé teszi a felkapókart. Az egész orsó rendkívül könnyű, mindössze 280 gramm, ami a teljesen fém felépítés mellett meglehetősen átgondolt méretezésre, és kiváló anyagminőségre utal. A csapágyazott zsinórvezető görgő és dobperem Titánium bevonatot kapott, mely különösen fontos a zsinór épségben tartásáért. És talán a legfontosabb egy orsóban a fék. A soklamellás, rendkívül strapabíró fékrendszer pontosan beállítható a zsinór erejéhez. Az alumínium dobra akár tekercselhetünk monofil vagy fonott zsinórt is.  A keresztirányú zsinórrakás a távolabbi, garantáltan gubancmenets dobásokat segíti. Az orsó mellé jár egy puha tok. Az orsó zsinórtároló kapacitása (monofil): 0.25 mm / 290 m; (fonott zsinór): 0.16 mm / 280 m.

Főbb jellemzők:
- Csapágylista: 5 acél golyóscsapágy, 4 „CRBB” golyóscsapágy, 1 nyakcsapágy
- Infinite visszaforgásgátló
- Zaion orsóház
- Twist buster 2 zsinórcsavarodás gátló
- REAL FOUR kivitel
- Keresztirányú zsinórrakás
- Vízálló kivitelezés
- Titánium bevonatú csapágyazott zsinórvezető görgő és dobperem
- Airball cső felkapókar
- Digigear 2 hajtómű
- Lassú, halk dobemelési rendszer
- Gyro Spin
- Alumínium dob

Smoothness is further enhanced by the application 4CRBB’s and 5BB’s.
Feature include
Zaion rotor.
Aluminium alloy body.
Digigear.
Twist Buster.
AirBail.
9 ball bearings.
Silent oscillation.
Waterproof drag.
RCS capable .
Ratio 4.8:1
Weight 9.4oz
Line Capacity 260m - 6lb.










Daiwa Certate 2500:


 Sajnos erről nem sok szakirodalmat találtam magyar oldalon mivel ez már kifutó termék,lehet már teljesen hiszen megjelent a New Certate.
Real Four technology
Digigear II
Super metal body and side plate
Silent Oscillation
Dual engine plates
Airbail
Twistbuster II
Washable
Cross wrap oscillation
5 year warranty
Custom accessories available

Gear Ratio - 4.8:1
Bearings - 9 + 1
Weight - 250g
Line Capacity: 200m of 3kg












Mindkét orsó nagyon szép,esztétikus. Futásuk légies. És bírják a gyűrődést.

Csak ajánlani tudom!









Üdv.
Gruß
Csaba


4 megjegyzés:

Szia!
Nekem egy Exceller van használtan. Bár az Abu is az. :-)
Egyik jobb, mint a másik, egy dolgot leszámítva:
A Daiwa visszaforgásgátlója megadja magát 6 fok alatt. Próbáltam sűrű olajat, meg híg olajat, meg zsíroztam is, de még a wd 40 sem oldotta meg a problémát. Sőt még csont szárazon sem volt rajta "kontra". Már megszoktam. Jó a cinegés kép a dióval!

http://atyafipeca.files.wordpress.com/2011/11/nc3a9vtelen.jpg

szia!
szép kombó!
ezeknél ilyet nem tapasztaltam...ugyan úgy működik 6 fok alatt is.szerintem a legjobb orsók közt vannak.Lehet kicsit elfogult vagyok a Daiwa téren de ez jött be :D
Mostanában viszont hajlok a multi felé...de még csak tapogatás szinten.
A cinegés képem sajna már elég régi...nagyon szeretnék visszamenni a fotózáshoz.Sok szép élmény van és az amit közben átéltem.sok lest építettem...
Viszont látom eladó a kajak...hallom mész külföldre. Sok sikert! /igaz lehet én is ott kötök ki hamarosan.

Basszus kimaradt pár mondat a hozzászólásomból.
A lényeg, hogy mindkettő jószágot használtan vettem.
Üdv